Töltsd fel a tudásodat a Tecloman legújabb töltőoszlopra vonatkozó bevezetésével!

Tecloman Thor

Az elektromos járműpiac továbbra is gyors ütemben növekszik🚗⚡, és az akkumulátortárolás integrálása a töltőállomásokkal egyre népszerűbb alkalmazássá válik.

Bevezetés Ahogyan mindannyian tudjuk, a Töltőoszlop olyan termék, amely az elektromos járművek szolgálatára született. Az első példa visszavezethető a világ első egyenáramú motorral hajtott villamosvonatára, amelyet 1881-ben mutattak be. Tehát mielőtt bemutatnánk a töltőoszlopot, szükséges az elektromos autó bemutatása.

Elektromos járművek osztályozása

KategóriaJelentéseFunkcióTöltési követelmények
Teljesen elektromos járműA járművet fedélzeti tápegység hajtja és elektromos motorok hajtják az abroncsokat.Nulla károsanyag-kibocsátás, alacsony töltési költségek, viszonylag egyszerű technológia, rövidebb hatótáv, magas akkumulátorköltségekTölteni kell
Hibrid elektromos járműJárműmeghajtó rendszer, amely két vagy több különálló, egyidejű működésre képes hajtásrendszer kombinációjából állÁltalános hibrid járművek, alacsony üzemanyag-fogyasztás, kevesebb környezetszennyezés, kis akkumulátorkapacitás, alapvetően nincs üzemanyag-megtakarítás hosszú távonnem kell tölteni
Plug-in hibrid elektromos jármű, nagy akkumulátorkapacitás, tisztán elektromos üzemmód megfelel a városi napi ingázásnakTölteni kell

Töltőoszlop koncepció

A töltőoszlop az elektromos járművek energiakiegészítését biztosító töltőberendezésre utal, és funkciója hasonló a benzinkúton belüli benzinkútadagolóhoz. A földön vagy falon rögzíthető, és középületekben (középületek, bevásárlóközpontok, közparkolók stb.) vagy lakóparkolókban vagy töltőállomásokban telepíthető, és különböző feszültségszintek szerint használható különféle típusú elektromos járművek töltésére.

Töltőoszlop besorolása

A töltőoszlopok kimeneti áram szerint kategorizálhatók, amelyeket egyenáramú (DC) töltőoszlopokra és váltakozóáramú (AC) töltőoszlopokra lehet osztani.

Osztályozási módszerKategóriaLeírás
Kimeneti áramAC töltőoszlopTápegységek, amelyek váltakozó áramot biztosítanak az elektromos járművek fedélzeti töltőinek (közismert nevén lassú töltőknek)
DC töltőoszlopTápegységek, amelyek egyenáramot biztosítanak az elektromos járművek fedélzeti töltőinek (közismert nevén gyorstöltőknek)
Fedélzeti töltő: A hálózati feszültség csatlakozik a fedélzeti töltőhöz, hogy a földön elhelyezett AC töltőoszlop és AC töltőporton keresztül feltölthesse az elektromos akkumulátort. Lényegében egy AC-DC átalakító, amely egy teljesítménytényező-korrigálót és izolált DC-DC átalakítót tartalmaz.

A Töltőoszlopokat az installációs módszerük szerint is kategorizálhatjuk, amely magában foglalja a falra szerelhető töltőoszlopot, a falra szerelhető oszlopos töltőoszlopot és a padlóra állítható töltőoszlopot.

Falra szerelhető töltőoszlop. Falra szerelhető oszloptöltő cölöp. Padlón álló töltőoszlop
AC interfész DC interfész

Csatlakozási mód

Nemzetközi töltési szabvány interfész

Type 1:United States, Japan Type 2:European

Elektromos jármű elektromos hálózathoz csatlakoztatásának módja kábelek és csatlakozó eszközök segítségével
• B eset: EV csatlakoztatása a táphálózathoz mindkét végén levehető kábelszerelvény segítségével.

• C. eset: elektromos jármű csatlakoztatása a táphálózathoz kábel és járműcsatlakozó segítségével, amely állandóan az elektromos járművek töltőállomásához van csatlakoztatva.

Töltőoszlop forgatókönyvek

• Teljesítményspecifikáció: 3,5 kW, 7 kW, 11 kW, 22 kW

• Általában lakókörnyezetekben, parkolókban stb. telepítve.

Tedoman HP20

• Teljesítményspecifikáció: 7 kW, 11 kW, 22 kW

• Általában lakókörnyezetekben, parkolókban stb. telepítve.

Tecloman M3W

• Teljesítményspecifikáció: 60-240 kW

• Általában prémium környékeken, parkolókban, autópálya-kihelyező állomásokon, városi köztereken stb. telepítve.

Tecloman Thor

OCPP&OCTT

Az Open Charging Protocol (OCPP) egységes kommunikációs rendszert biztosít a töltőállomások és bármely központi irányítási rendszer között. A protokoll keretrendszer támogatja bármely töltési szolgáltató központi irányítási rendszerének kommunikációját az összes töltőállomással.

Ez a keretrendszer lehetővé teszi bármely töltési szolgáltató központi irányítási rendszerének összekapcsolását az összes töltőállomással.

Az OCTT egy tesztelő eszköz az OCPP szerverek vagy Töltőoszlop vállalatok számára, amelyek OCPP kommunikációs tesztelési szolgáltatásokat végeznek, és segíthetnek releváns tanúsítványok biztosításában.

Töltőoszlop tanúsítás

Az elektromos járművek és töltőberendezések vállalatainak import- és exporttanúsítványai Európában és az Egyesült Államokban olyan kulcsfontosságú területeket érintenek, mint a töltési kommunikációs protokollok, a töltőberendezések és a töltőinterfészek körül kialakult szabványok és szabályozások.

• Kommunikációs vezérlőrendszer tesztelési szabványok: ISO 15118-4/-5, DIN SPEC 70121/70122, IEC 61851-1

• DC töltési rendszer tesztelési szabványok: IEC 61851-1/-23/-24/-x, IEC 61008, ICE 61851-21-2, IEC 62196-1/-3, SAE J1772, UL 2251, UL 2202, CSA C22.2

• AC töltési rendszer tesztelési szabványok: IEC 61851-1, IEC 62955, IEC 62752, ICE 61851-21-2, ICE 62893, EN 50620, IEC 62196-1/-2, SAE J1772, UL 2251, UL 2594, CSA C22.2 Az exportáláshoz Európába CE-jelölés szükséges; az Egyesült Államokban UL-jelölés szükséges, és a közüzemi projektekhez további beszállítói tanúsítványok és kormányzati hozzáférési engedélyek szükségesek.

(Külön köszönet David Wangnek, a Tecloman előértékesítési technikai támogatásáért, az értékes megosztásáért.)

Köszönjük, hogy elolvastad. A Tecloman-nál elkötelezettek vagyunk amellett, hogy ügyfeleinknek professzionális energiatárolási megoldásokat nyújtsunk. A jövőben továbbra is megosztjuk majd az energiatárolással kapcsolatos termékekkel kapcsolatos értékes gondolatainkat. Bátran hagyj megjegyzést, hogy elindítsunk egy beszélgetést. Mindig örömmel fogadjuk visszajelzéseidet!

Forrás: linkedin.com/tecloman

Facebook
WhatsApp
Email