Napelemet a háztetőre! – Összefog az E.On és a Google

A napenergia felhasználását el?segít? partnerséget alakít ki egymással az E.On és a Google. Az els? számú német közm?társaság és a keres?óriás a Sunroof napenergia adatplatform Egyesült Államokon kívüli bevezetése érdekében fog együttm?ködni, amelynek segítségével a felhasználó megítélheti, hogy megéri-e napelemet telepítenie otthona tetejére. A szolgáltatást el?ször Németországban, kés?bb várhatóan más európai országokban is bevezetik majd.

 Eddig kizárólag az Egyesült Államokban volt elérhet?, ám hamarosan Németországban is használható lesz a Google speciális alkalmazása, a Sunroof – értesült a Handelsblatt mindkét társaságtól.

A Sunroof segítségével az ingatlantulajdonosok kiszámolhatják a tet?re telepíthet? szolár panelekkel elérhet? megtakarítás mértékét. A Sunroof a Google Earth támogatásával számos helyi tényez?t figyelembe véve képes kikalkulálni, várhatóan mennyi villamos energia termelhet? az adott ingatlanon telepítend? fotovoltaikus panelekkel. A számítások során a program a ház körül esetleg árnyékot adó fák vagy éppen a helyi id?járási viszonyok várható hatásait is tekintetbe veszi. A program az egyes fogyasztók havi energiafogyasztása alapján a telepítend? panel méretére is javaslatot tesz, tájékoztat a várható költségekr?l, de a megtérülés várható id?tartamát kiszámolva segít dönteni az egyes finanszírozási formák között is.

A Sunroof németországi bevezetése részét képezi az E.On átfogó er?feszítéseinek, amelyekkel a villamos energia ellátásban a “zöld” energiaforrások súlyát kívánja növelni. A németországi bevezetés csak a kezd? lépést jelentheti, a Handelsblatt értesülései szerint az E.On a következ? években más európai országokra is ki kívánja terjeszteni a Google-lel kötött partnerségét.

Az E.On-hoz hasonló vállalatok által üzemeltetett villamos energia hálózatok a “zöld ” energiaforrások térnyerésével párhuzamosan ütemesen digitalizálódnak. A közm?cégek tevékenységükb?l ered?en hatalmas mennyiség? fogyasztói adaton ülnek rajta, amelyeket azonban ritkán használnak ki hatékonyan. Ezt felismerve az internetes társaságok igyekeznek a közm?cégek és a fogyasztók közé pocicionálni magukat. Így a Google is, amely 2014-ban, a Nestlab smart termosztátokat és füstjelz?ket gyártó társaság 3 milliárd dollár ellenében történ? megszerzésével lépett be a piacra. Az E.On 2016-ban Uniper néven külön cégbe választotta le fosszilis eszközeit, így jobban tud fókuszálni a megújuló energiaforrások fejlesztésére. A keres?óriás 2015-ben indította el a Sunroof projektet az Egyesült Államokban.

Forrás: portfolio.hu