Napelemet a háztetőre! – Összefog az E.On és a Google

A napenergia felhasználását elősegítő partnerséget alakít ki egymással az E.On és a Google. Az első számú német közműtársaság és a keresőóriás a Sunroof napenergia adatplatform Egyesült Államokon kívüli bevezetése érdekében fog együttműködni, amelynek segítségével a felhasználó megítélheti, hogy megéri-e napelemet telepítenie otthona tetejére. A szolgáltatást először Németországban, később várhatóan más európai országokban is bevezetik majd.

 Eddig kizárólag az Egyesült Államokban volt elérhető, ám hamarosan Németországban is használható lesz a Google speciális alkalmazása, a Sunroof – értesült a Handelsblatt mindkét társaságtól.

A Sunroof segítségével az ingatlantulajdonosok kiszámolhatják a tetőre telepíthető szolár panelekkel elérhető megtakarítás mértékét. A Sunroof a Google Earth támogatásával számos helyi tényezőt figyelembe véve képes kikalkulálni, várhatóan mennyi villamos energia termelhető az adott ingatlanon telepítendő fotovoltaikus panelekkel. A számítások során a program a ház körül esetleg árnyékot adó fák vagy éppen a helyi időjárási viszonyok várható hatásait is tekintetbe veszi. A program az egyes fogyasztók havi energiafogyasztása alapján a telepítendő panel méretére is javaslatot tesz, tájékoztat a várható költségekről, de a megtérülés várható időtartamát kiszámolva segít dönteni az egyes finanszírozási formák között is.

A Sunroof németországi bevezetése részét képezi az E.On átfogó erőfeszítéseinek, amelyekkel a villamos energia ellátásban a “zöld” energiaforrások súlyát kívánja növelni. A németországi bevezetés csak a kezdő lépést jelentheti, a Handelsblatt értesülései szerint az E.On a következő években más európai országokra is ki kívánja terjeszteni a Google-lel kötött partnerségét.

Az E.On-hoz hasonló vállalatok által üzemeltetett villamos energia hálózatok a “zöld ” energiaforrások térnyerésével párhuzamosan ütemesen digitalizálódnak. A közműcégek tevékenységükből eredően hatalmas mennyiségű fogyasztói adaton ülnek rajta, amelyeket azonban ritkán használnak ki hatékonyan. Ezt felismerve az internetes társaságok igyekeznek a közműcégek és a fogyasztók közé pocicionálni magukat. Így a Google is, amely 2014-ban, a Nestlab smart termosztátokat és füstjelzőket gyártó társaság 3 milliárd dollár ellenében történő megszerzésével lépett be a piacra. Az E.On 2016-ban Uniper néven külön cégbe választotta le fosszilis eszközeit, így jobban tud fókuszálni a megújuló energiaforrások fejlesztésére. A keresőóriás 2015-ben indította el a Sunroof projektet az Egyesült Államokban.

Forrás: portfolio.hu